Llicencia

Creative Commons License
Aquesta obra de http://trenamic.blogspot.com està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 Espanya de Creative Commons

dissabte, 14 d’agost del 2010

EL COMENÇAMENT

En aquells moments del final del segle XIX corrien certs temps alterats per l’Àfrica a on hi havia una guerra en la que, en certa manera hi estava implicada mitja Europa: la guerra dels bòers a Sud-Àfrica.


A Catalunya, l’activitat comercial i industrial era força important i les iniciatives sorgien per arreu.

Vet aquí que uns personatges amants del ferrocarril i vinculats amb la indústria alimentària, després d’un acurat estudi de possibilitats es van proposar iniciar una companyia ferroviària que trenqués l’esquema radial que anava agafant la xarxa del ferrocarril a Catalunya i acostar el tren a les comarques del Alt Urgell i a la Cerdanya, encara que en aquell moment ja en tenien coneixement del projecte de Ripoll a Ribes de Fresser, encara que no estava ni sol•licitat el projecte, però que indicava quina seria la tendència. Ja feia temps que Espanya estava interessada en travessar els Pirineus.

Així doncs, resulta que el Senyor Josep Bosch i Vicens, que havia fet les Índies, amb el capital del que disposava en escreix, decidí iniciar el projecte de fer una línia que unís Balaguer amb Puigcerdà i amb les mines de Toralles a Sant Joan de les Abadesses.

Just el primer dia del any del 1900 va comunicar-ho a la premsa com es pot veure en la reproducció de La Vanguardia.

(Per curiositat llegiu-vos l’anunci de “trencats” que hi ha al final de la pàgina)



1 comentari:

metring ha dit...

Hola, sóc co-administradora del Fòrum del Transport Català, i acabo de recomanar aquest bloc, per cert, dir que desconeixia la història.